Victor Vasarely Türkiye Retrospektifi yoğun ilgi üzerine uzatıldı

Arkas Holding

Arkas Sanat Merkezi’nde devam eden Çağdaş Macar sanatçı ve ‘Op-Art’ akımının öncüsü, 70’li yılların fenomeni Victor Vasarely’nin Türkiye retrospektifi yoğun ilgi üzerine bir hafta daha uzatıldı.

Çağdaş sanata kattıkları ve Op Art akımının kurucusu olmasının yanı sıra, kurduğu müzeleriyle de adından söz ettiren Victor Vasarely’nin Türkiye Retrospektifi Sergisi İstanbul’un ardından geldiği İzmir’de 17 Temmuz’a kadar, seçkide yer alan Arkas Koleksiyonu’na ait eserler ise 30 Temmuz’a kadar ziyaretçilerini ağırlayacak. Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas’ın girişimleriyle ortaya çıkan, proje yönetmenliğini Arkas Holding Sanat Direktörü Niko Filidis’in üstlendiği, sanatçının torunu Pierre Vasarely başkanlığındaki Victor Vasarely Vakfı’nın doğrudan desteklediği Victor Vasarely Türkiye Retrospektifi Sergisi’nde Vasarely’nin 76 çalışması sergileniyor. Bu kapsamlı sergi, Güney Fransa’daki Aix en Provence kentinde bulunan Victor Vasarely Vakfı,  Peç, Victor Vasarely Müzesi, Budapeşte Güzel Sanatlar Müzesi, Renault Kurumsal Koleksiyonu ve Arkas Holding Koleksiyonu katkılarıyla gerçekleştiriliyor. Serginin bir başka özelliği de Arkas Koleksiyonu’nda bulunan 13 adet büyük boyutlu çalışmanın da ilk defa sergileniyor olması. Serginin devamında Arkas Koleksiyonu’ndaki eserler 30 Temmuz’a kadar görülmeye devam edilebilecek.

27 binden fazla ziyaretçi
Şubat ayında Tophane-i Amire’de kapılarını açan sergi İstanbul’da 20 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladı. 11 Nisan’da ise Arkas Sanat Merkezi’nde sergilenmeye başlayan Victor Vasarely Türkiye Retrospektifini 2 buçuk ayda ayda 10 binden fazla kişi gezdi.

Sanatçının kariyer basamaklarını oluşturan eserler bu sergide
Vasarely’nin retrospektif sergisinde izleyiciler, sanatçıya uluslararası bir tanınmışlık kazandıran 1950 ve 1960 yıllarına ait ikonik çalışmalarının yanı sıra, onun sanat hayatında önemli bir yeri olan afiş ve üç boyutlu çalışmalarını, duvar halılarını ve mimari tasarımlarını da görme şansını buluyor.  70 li yılların “süperstarı” Vasarely, Op (optical) Art’ı cömertçe resme, mimariye, tasarıma hatta modaya uyarlayarak ‘herkes’in bir pay edinmesini ilke edinmiş bir isim. ‘Sarı Manifesto’sunda “Yarının sanatı ya ortak bir hazine olacak, ya olmayacak” diyen Vasarely, köklü bir Bauhaus eğitimi almış, 2. dünya savaşı gibi tüm Avrupa’yı alt üst eden bir trajedinin ortasında bile üretmeyi durdurmamış, duvar afişlerini sanat düzeyine taşımış olan Victor Vasarely bu sayede çok yönlü bir sanatçı olma unvanına da sahip. 

Diğer Mecralar

Menü