Otomotiv Lojistik Konferansı ‘08: Sektörün liderleri İstanbul'da biraraya geldi Türkiye'nin "ilk araba terminali" olma özelliğiyle öne çıkan Autoport'un sponsor ve katılımcıları arasında yer aldığı " Otomotiv Lojistik Türkiye 08 Konferansı", İstanbul'da sektörün önde gelen isim ve global lojistik uzmanlarını buluşturdu. Konferansta Doğu ve Güney Marmara'da konumlanmış olan otomotiv üretici ve distribütör firmaların depolama alanlarının kesişme noktasında yer alan Autoport'un bitmiş araç lojistiğindeki önemine dikkat çekildi.  Otomobil ihracatında Avrupa'nın başlıca ülkelerinden birisi haline gelen Türkiye,  lojistik, tedarik zinciri, operasyon ve planlama konularında sektörün üst düzey yöneticilerinin katılımıyla 15-16 Ekim tarihlerinde Conrad İstanbul Oteli'nde düzenlenen Otomotiv Lojistik Türkiye 08 konferansına ev sahipliği yaptı. Toplam iki gün süren konferansın ilk gününde; otomotiv lojistiğinin Türkiye'deki gelişimi, Türk lojistik sektörünün desteklenmesi ve tedarik zincirinin daha iyi olabilmesi için yapılması gerekenler hakkında görüşlerini ortaya koyan sektör bileşenleri, tedarik yöntemi, sipariş planlamasının, doğru stok yönetiminin ve kalitenin lojistik alanındaki önemi üzerinde durdular.Konferansta bitmiş araç lojistiği hakkında Arkas bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye'nin ilk ihtisas limanı Autoport hakkında bilgi veren Arkas Liman Hizmetleri Grubu Direktörü Özgür Kalelioğlu, otomotiv endüstrisi ve bitmiş araç lojistiğini büyüyen sektörler olarak değerlendirdi. İhracatta stratejik bir nokta: Autoport  Kocaeli'nin İzmit ilçesine bağlı Yeniköy beldesinde 160 bin metrekare alan üzerine kurulu olan ve yıllık 400 bin araç elleçleme hacmi bulunanan Autoport , Doğu ve Güney Marmara'da konumlanmış olan otomotiv üretici ve distribütör firmaların depolama alanlarının kesişme noktasında yer alıyor.Arkas Liman Hizmetleri Grubu Direktörü Özgür Kalelioğlu " Türkiye'deki otomotiv üretimi 300 bin adetten 1.2 milyon birime, ihracat ise 35 binden 830 bin rakamına ulaştı. Türkiye bitmiş araç üreticileri arasında Avrupa'da 5'inci sırada yer alıyor. 2012 yılında ise bu rakamin üretimde 2 milyon ihracatta ise 1 buçuk milyona çıkması hedefleniyor. Bu gelişim aynı zamanda 600 bin kişiye iş imkanı sağlayacak. Ancak diğer taraftan Avrupa ve Uzakdoğu'daki araba terminalleriyle Türkiye'yi karşılaştırmak mümkün değil. Çünkü Türkiye'de araçlar limana girdikten veya gemiden indikten sonra otomotiv limanı altyapısı ve işletme sistemi mevcut olmayan, maliyetlerin net olarak belli olmadığı, hasar riskinin yüksek olduğu terminallerde ve arazilerde depolanıyor. Bu koşulların düzeltilmesine paralel olarak üretimin artması düşünülebilir. Şu anda araç tahliyesinin yapılabileceği Türkiye'deki 6 liman uluslar arası standartlarda değil. Türkiye'nin özellikle otomotiv üreticilerinin bulunduğu Marmara ve Karadeniz bölgesinde Autoport gibi ihtisas limanlarına ihtiyacı var" dedi.   Otomotiv ihracatında Türkiye ilk 5'te Türkiye ekonomisinin lokomotifi haline gelen otomotiv sektörü hızla büyüyor. Geçen yıl 20 milyar 63 milyon dolar ihracat rakamına ulaşan sektör bu yılın ilk 8 ayında yüzde 37,5 oranında artarak 17 milyar 312 milyon dolara ulaştı. Yoğun olarak Avrupa ülkelerine yapılan ihracatta, ilk sırayı Almanya alırken bu ülkeyi Fransa, İtalya, İngiltere ve Rusya Federasyonu izliyor. Otomobil ihracatında Avrupa'nın başlıca ülkelerinden birisi haline gelen Türkiye, Autoport ile bitmiş araç lojistiğinde önemli bir yere sahip.