Arkas Sanat Merkezi, sanat tarihçisi Prof. Dr. Burcu Pelvanoğlu'nun anlatımıyla gerçekleşen "Türkiye'de İzlenimci Resim ve Pozitivist Düşünce" başlıklı konferansaev sahipliği yaptı. Pelvanoğlu'nun 1914 Kuşağı sanatçılarının modernizmle olan ilişkilerini ele aldığı konferansa ilgi yoğun oldu.
Bahar dönemini yepyeni bir sergiyle, "Renk, Işık, Titreşim: Türk İzlenimcileri" ile açan Arkas Sanat Merkezi, 1914 Kuşağı'nın önemli resimlerinin yanı sıra hikayelerini de sanatseverlerle buluşturdu.
Osmanlı'dan Cumhuriyet'e uzanan süreçte, manzara, natürmort ve portre konulu müze ve özel koleksiyonlardan derlenen eserlerle Türk resim sanatına damgasını vuran Türk İzlenimcileri'ne ışık tutan Renk, Işık, Titreşim: Türk İzlenimcileri sergisi, aynı zamanda sergi kataloğunun metnini kaleme alan yazar ve sanat tarihçisi Prof. Dr. Burcu Pelvanoğlu'nun, Türkiye'de İzlenimci Resim ve Pozitivist Düşünce başlıklı konferansına ev sahipliği yaptı.
24 Mayıs'ta Arkas Sanat Merkezi'nde ücretsiz olarak düzenlenen konferansta 1914 Kuşağı sanatçılarının modernizmle olan ilişkilerini ele alan Pelvanoğlu, "Osmanlı'da pozitivist düşüncenin doğuşu ile resim sanatında İzlenimci etkilerin kendini göstermesi eş zamanlıdır. İzlenimcilik, Batı kökeninden farklı olarak Osmanlı'da sivilleşmenin ve modernleşmenin kurucusu, taşıyıcısı olmuştur. Bu kuşağın öğrencisi olan Erken Cumhuriyet dönemi sanatçılarının daha cesaretli çıkışlarında da Türk İzlenimcileri olarak anılagelen 1914 Kuşağı sanatçılarının etkisi büyüktür" diye konuştu. İlginin yoğun olması nedeniyle sanatseverler, konferansın gerçekleştiği ana salonun yanı sıra avluya kurulan ekrandan da Pelvanoğlu'nun konuşmasını dinleme fırsatı buldu.  Konferansın ardından, sergi kataloğuyla gelen dinleyiciler Pelvanoğlu'na kataloglarını imzalattı.
27 Temmuz'a kadar devam edecek "Renk, Işık, Titreşim: Türk İzlenimcileri" isimli sergi, İbrahim Çallı, Nazmi Ziya, Hikmet Onat, Hüseyin Avni Lifij, Feyhaman Duran, Namık İsmail, Mehmet Ruhi Arel, Sami Yetik gibi İzlenimci anlayıştan etkilenen farklı dönem sanatçılarından oluşan toplamda 125 eserlik zengin bir seçki sunuyor.
Doğayı hocaları kabul etmişler
Sanayi-i Nefise Mektebi'nde aldıkları akademik eğitimin ardından 1908-1910 yılları arasında Paris'e giden ve 1914 yılında I. Dünya Savaşı'nın patlak vermesi üzerine İstanbul'a dönen 1914 Kuşağı sanatçılarının beraberlerinde getirdikleri izlenimci sanat anlayışı, resim sanatının eski teknik ve anlatım biçimlerine son vermiş; Türk resim sanatının terminolojisini değiştirmiştir.
Türk resminde Hoca Ali Rıza'nın başlattığı açık hava resim geleneğine yakın buldukları İzlenimcilik'ten etkilenerek, İstanbul'un çeşitli semtlerinden, günün, mevsimin farklı saatlerini tasvir etmiş, doğayı hoca kabul etmiş ve doğa gözlemlerine önem vermişlerdir.
Üç kuşak sanatçıyı bir araya getiren sergi
"Renk, Işık, Titreşim" sergisinin ağırlığını 1914 Kuşağı sanatçıları oluşturmakla birlikte, sergide bu kuşağın öncesi ve sonrası sanatçılar da yer alıyor. Serginin üç kuşak sanatçıyı bir araya getirebilmesi, tüm bu sanatçıların doğa tutkusuyla gerçekleştirdikleri manzaralar sayesinde mümkün olabiliyor.
Cumhuriyet'in kuruluşu sonrasında gerçekleştirilen devrimler de bu dönem sanatçılarının yapıtlarında işleniyor. Türkiye'de modern resmin kurucusu olan 1914 Kuşağı sanatçıları, portreler, nü resimleri, modern kadın imgesi, iç mekân resimleri, natürmortlar, çok figürlü kompozisyonlar üretmiş ve doğaya öznel bir yorum getirdikleri manzaralarıyla da önceki kuşaktan ayrılmışlardır. 1914 Kuşağı sanatçıları, sanatta öznelliği ortaya çıkarmayı hedeflemişlerdir. Bu açıdan bakıldığında, bu kuşak, Türkiye'de modern sanatın tam anlamıyla kurucusu ve taşıyıcısı olan ilk kuşaktır.
 Prof. Dr. Burcu Pelvanoğlu
(İstanbul, 1980) Sanat tarihçisi. 2003 yılından bu yana Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesidir. Adı geçen derneğin Başkan Yardımcılığı (2005-2008), Başkanlık (2009-2012), Uluslararası Komite Başkan Yardımcılığı (2010-2013) ve Sansür Komitesi Başkanlığı'nı (2015-) yürütmüştür. 2001 yılından bu yana farklı platformlarda yazıları yayımlanan Pelvanoğlu, 2002 yılından bu yana Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü öğretim üyesidir.
Kitapları: Hale Asaf: Türk Resim Sanatında Bir Dönüm Noktası (2007; genişletilmiş ikinci baskı 2018), Batı Uygarlığı Tarihine Teorik Bir Giriş (Hilmi Yavuz ile birlikte, 2008), Hoca Ressamlar Ressam Hocalar: Sanayi-i Nefise'den MSGSÜ'ye Resim Hocaları (2009), Devrim Erbil (2010), Mevlut Akyıldız (2011), Neşet Günal (2012), Meriç Hızal (2012), Füsun Onur (2013), Özdemir Altan (2014), Nejad Devrim (2014). 1980 Sonrası Türkiye'de Sanat: Dönüşümler (2016), Pek Kronolojik Olmayan Hayatımız Türkiye'de Modernleşme ve Sanat (2017).