Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, Sakız Adası’ndaki Uluslararası Denizcilik Zirvesi’nde deniz taşımacılığının dönüşümü, geleceği ve eğitimin önemi ile ilgili görüşlerini anlattı.

Chios International Shipping Summit bu yıl ikinci kez Sakız’da düzenlendi. Yunanistan Denizcilik ve Ada Politikaları Bakan Yardımcısı Stefanos Ghikas’ın açılış konuşmasıyla başlayan zirvede; yeşil teknolojiler, karbon piyasaları, jeoekonomik dengeler, denizcilerin refahı, kısa mesafe deniz taşımacılığındaki yeni trendler ve sürdürülebilir kıyı taşımacılığı gibi kritik başlıklar akademisyenler, sektör liderleri ve kamu temsilcileri tarafından ele alındı.

Zirvede Gündem: Yeşil Teknolojiler, Jeoekonomi ve Eğitim

Zirvede yaptığı konuşmada Arkas, “Denizcilikte kalıcı olmanın yolu, denizi ve karayı birleştirmekten geçiyor. Denizde kalmak yetmez. Bunu yaparsanız işinizi kimse sizden alamaz. Gelecek kombine taşımacılıkta; yani Ürünü müşterinin fabrikasından alıp başka bir fabrikanın kapısına teslim ettiğinizde gerçek hizmeti sunmuş olursunuz” sözleriyle sektörün yönünü işaret etti.

“Sabır, Cesaret ve Stratejiyle 60 Yıllık Yolculuk”

Lucien Arkas, konuşmasında Arkas Holding’in kuruluşundan bugüne geçirdiği dönüşümü ve dönüm noktalarını aktardı: “Aile şirketimizin yönetimini devraldığımda 19 yaşındaydım. Kısa sürede fark ettim ki, sadece acentelik yetmez. 1995 sonrasında Akdeniz’de büyük şirketler kendi ofislerini açıyorlardı. Biz de büyümeliydik.”

Bu stratejik farkındalıkla yatırımlara yöneldiğini belirten Arkas, “Süveyş Kanalı sayesinde büyük gemiler Akdeniz’e gelmeye başladı ancak küçük limanlara uğramak istemiyorlardı. Bunun üzerine 500 TEU’luk iki gemi satın aldım ve Malta-İtalya-Yunanistan-Türkiye hattını açtım. Bu adımı, 1999’da Yunanistan ofisinin açılması ve 500 konteynerle başlayan operasyonlar izledi. Pire-Selanik-İstanbul-İzmir boşaltıp, sonra Pire’ye boş konteynerleri almaya gidiyorduk.  İthalat çoktu ve ihracat çok azdı. ‘Boş gitmeyelim’ dedik, İzmir ve İstanbul’dan Pire’ye yükleme yapmaya başladık. Böylece short sea taşımacılığına adım attık. Bugün Akdeniz, Karadeniz, Batı Afrika, Amerika’nın Doğu Kıyıları, Kızıldeniz ve Hindistan’a düzenli seferler yapıyoruz.  60 sene önce küçük bir acenteydik. Bugün 49 gemiyle yılda 1,5 milyon konteyner taşıyoruz” diye konuştu.

“Kurumsal Sadakat, Kültürle ve Eğitimle İnşa Edilir”

Konuşmasında yalnızca ticari değil eğitim alanındaki başarılara da değinen Arkas, İzmir’de kurdukları eğitim kurumlarıyla sektöre nitelikli insan kaynağı sağlamayı hedeflediklerini belirterek, “Denizcilik alanında bilgili, yetkin gençler yetiştirmeliyiz. Bizler sadece onların öğretmenleriyiz. Onların büyümesini izlemek, şirkete bağlılıkla çalıştıklarını görmek bizim için en büyük kazanç. Biz, 8 bin kişilik bir aileyiz. Kurumsal sadakat, kültürle ve eğitimle inşa edilir” diye konuştu.