Arkas 2007'de yüzde 20 büyüdüUzun vadeli stratejilerle geleceğini planlayan Arkas, 2007 yılında Anadolu Projesi ve gemi yatırımlarına devam ederken büyüme hedeflerine de ulaşmayı başardı. Arkas faaliyet gösterdiği her alanda yüzde 20 büyüdü. Arkas, denizyolu taşımacılığı, liman işletmeciliği, kombine taşımacılık ve lojistik hizmetler ile otomotiv başta olmak faaliyet gösterdiği her alanda yıl boyunca güçlü bir performans ortaya koydu. 2005 ve 2006'da büyüme hedeflerini yüzde 5 oranında aşan Arkas, 2007 yılını da yüzde 20 büyümeyle kapattı. Deniz Ticaret Filosu ve Arkas Anadolu Projesi çerçevesinde yaptığı kapsamlı yatırımlar ve Arkas müşterilerinin güveni, Arkas'ın 2007'de yüksek büyüme performansı yakalamasında temel etmenler oldu. Denizyolu taşımacılığında hamleler sürüyor Arkas'ın 2006 yılı sonu itibariyle 17 gemiden oluşan konteyner gemi filosu, 2007 yılı içinde dördü yeni inşa olmak üzere altı geminin katılmasıyla 23 gemiye çıkarken, taşıma kapasitesi de 25,813 TEU'ya ulaştı. Arkas filosuna 2009 yılı sonuna kadar dört yeni gemi daha katılacak. 2007 yılında önemli atılımlardan biri de EMES'in 1,000 adet ısı kontrollü konteyner (reefer) satın alarak, özellikle Rusya pazarında sorunlar yaşayan yaş sebze-meyve ihracatçısının hizmetine sunması oldu. 2008 için de 500 adet ilave refeer siparişi verildi. Arkas, 2007 yılında denizyolu konteyner taşımacılığının yanı sıra dökme yük taşımacılığına da başladı. Kasım ayında kurulan Emes Bulk Denizcilik ve Nakliyat A.Ş., iki adet 10 bin dwt'lik gemi ile Türkiye ihracatında önemli yer tutan maden, çelik hammadde ve mamulleri, boru, çimento ve tahıl gibi ürünlerin taşımasını gerçekleştiriyor.Arkas Anadolu emin adımlarla ilerliyorArkas'ın deniz ve demiryolu ulaşımını bir arada değerlendirerek, nakliye maliyetini düşürme ve Anadolu sanayicisinin önünü açma hedefiyle 2003 yılında başlattığı Arkas Anadolu Projesi, 2007 yılında da gelişimini sürdürdü. Proje kapsamında ilk etapta hizmet götürülmesi planlanan şehirlerde gerekli gayrimenkullerin temini çalışması 2007 yılında tamamlandı. Bu gayrimenkuller üzerinde yer alacak depo, dağıtım merkezi vb. lojistik tesislerin projelendirilmesi ve inşaat çalışmaları sürerken; Anadolu'nun ticareti en yoğun illerinden biri olan Kayseri'de 6 bin 500 metrekarelik gümrüklü gümrüksüz antrepo inşası tamamlanarak hizmete sunuldu.Yeni yurtdışı ofisleriAnadolu'da atılımlarını sürdüren Arkas, yurtdışındaki varlığını da güçlendiriyor. Arkas, yurtdışındaki şirketlerine 2007 yılında yenilerini ekledi. Arkas'ın Rusya'nın Novorossiysk ve Mısır'ın İskenderiye kentlerinde açılan yeni ofisleriyle birlikte temsilciliğinin bulunduğu ülke sayısı 9'a, yurtdışı hizmet noktası ise 18'e çıktı. Arkas'ın Yunanistan, Cezayir, İspanya, Romanya, Gürcistan, Ukrayna ve Bulgaristan'da da ofisleri bulunuyor. 2008'de yükseliş sürecek Yatırımlarını 2008 yılında da devam edecek olan Arkas, 42 şirket ve 5 bin 200 çalışanı ile kaliteli hizmet anlayışını faaliyet gösterdiği tüm alanlarda sürdürmeyi hedefliyor. Arkas'ın 2008 atılımlarının başında Türkiye'nin çok markaya hizmet veren ilk otomotiv ihtisas limanı Autoport bulunuyor. Yıllık 400 bin araç kapasiteli Autoport ihracatımızın lokomotifi haline gelen otomotiv sektörünün lojistik ihtiyaçlarına cevap verecek. Arkas'tan 2007 rakamları Deniz taşımaları (Grafik 1)2007 yılında Arkas, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 28 oranında bir artışla toplam 1 milyon 895 bin 858 TEU'luk denizyolu taşıması gerçekleştirdi. Ayrıca İstanbul'da Marport, Haydarpaşa, İzmir, Gemlik, Mersin, Antalya ve Trabzon limanlarında toplam 3 bin 343 gemiye acentelik hizmeti verildi.(*) TEU bir 20'lik konteyner eşdeğeridir. Kara taşımaları (Grafik 2)Schenker Arkas 2007 yılında başta Avrupa Birliği ülkeleri olmak üzere 13 bin 614 TIR ile 183 bin 287 tonluk karayolu taşıması üstlendi. Karayolu taşımalarındaki tonaj artışıyüzde 6 oranında gerçekleşti. Hava taşımaları (Grafik 3)Schenker Arkas 2007 yılında yüzde 23 oranında artan bir talep için hızlıtaşıma çözümleri üretti. 51 bin 856 sevkıyatla 21 bin 103 tonluk yük havayolu ile yerine ulaştırıldı. Demiryolu taşımaları (Grafik 4)Ar-Gü, limanlardaki ihracat - ithalat yüklemelerinde artan demiryolu bağlantılı taşıma taleplerini karşılamak üzere çalışmalar yürüttü. 2007 yılında yüzde 103 oranında bir artışla 610 bin tonluk taşıma hacmine ulaştı. Bu taşımalar 12 bin 482 vagon ile 17 bin 016 konteyner taşıması olarak gerçekleşti. Schenker Arkas'ın Avrupa demiryolu taşımaları ise yüzde 11 artarak 149 bin 118 ton oldu. Marport (Grafik 5)Türkiye'nin en büyük özel konteyner terminali olan Marport, 2007 yılında gelişmesini sürdürürken birçok başarıya imza attı. Toplam kapasitesi 1,500,000 TEU olan Marport, 2007 yılında Türkiye'nin en fazla konteyner elleçleyen terminali olma özelliğini korudu. Yılsonu itibariyle elleçlenen konteyner sayısı önceki seneye göre yüzde 35'lik bir artışla 1 milyon 298 bin 256 TEU olurken 1,564 konteyner gemisine hizmet verildi. Marport'ta operasyon hızını artıracak yatırımlara devam edildi. Yıl içinde Marport terminal sahalarında iki adet SSG (raylı vinç), 10 adet RTG (lastik tekerlekli vinç) ve iki adet MHC (mobil vinç) daha devreye girdi. Marport yatırımlarına 2008'de devam ediyor. Marport Batı Terminali için daha önce yatırımı planlanan 3 adet SSG vinci Şubat ayında teslim aldı. Otomotiv Taşımaları (Grafik 6) Arkas denizyolu otomotiv taşımalarında da yüksek oranlı büyüme kaydetti. Arkas şirketlerinden Egekont'un acenteliğini üstlendiği Grimaldi Lines, 2007 yılında İzmir, Gemlik ve Derince limanlarından binek ve hafif ticari araç ihracatında yüzde 30 artışla toplam 204 bin 934 adet, ithalatta yüzde 10 artışla toplam 88 bin 10 adet araç taşıması gerçekleştirdi. İş makinesi ihracat ve ithalat rakamı toplamı 6 bin 489 oldu. Bu rakamın bin 962 adedi ihracat 4 bin 527 adedi ithalat taşıması olarak gerçekleşti. 2006 rakamları ile karşılaştırıldığında ihracatta yüzde 75 artış gözlenirken, ithalatta yüzde 20 oranında düşüş oldu.