Türkiye'nin 3'üncü, Marmara bölgesinin ise en büyük limanı Marport, 6.000'inci gemisine 6.750 TEU'luk dev MSC LUİSA ile ulaştı. Gemi Türkiye limanlarına yanaşan en büyük konteyner gemisi olma özelliğini taşıyorTürkiye konteyner trafiğinin yüzde 25'ini elleçleyen Marport, limanlarına yanaşan 6.000'inci geminin gururunu yaşadı. 2004 sonu itibariyle 750.000 TEU'nun üzerinde bir iş hacmine ulaşan limanın 6.000'inci gemisi, 6.750 TEU kapasiteli 2002 yapımı olan Panama Bayraklı dev MSC LUİSA adlı gemi oldu. 75.590 grostonluk gemi, Marport'a yanaşan 6.000'inci gemi olmasının yanısıra Türkiye limanlarına yanaşan en büyük konteyner gemisi olma özelliğini de taşıyor. 1996 yılında Ambarlı bölgesinde faaliyete geçen ve 2004 yılı itibari ile iş hacmi bakımından Marmara'nın 1'inci, Türkiye'nin 3'üncü büyük konteyner terminali haline gelen Marport, aynı zamanda yaptığı teknoloji ve altyapı yatırımları ile de yıllık 850.000 TEU'luk bir kapasiteye ulaştı. Bu rakam Türkiye'nin elleçlediği toplam konteyner trafiğinin yüzde 25'ini ifade ediyor. Teknoloji ve altyapı yatırımlarına devamMarport'un kısa bir zamanda yarattığı bu başarıda hız, güven ve hizmete verilen önem kadar, küresel bir vizyona sahip olması da önemli bir etken olarak ortaya çıkıyor. Dünya konteyner trafiğinin yüzde 25'ini elleçleyen Navis programıyla limanını son teknolojiye adapte eden Marport, aynı zamanda iş güvenliğinde de oldukça önemli bir adım atmış oldu. Yazılımın kullanılmasıyla, konteyner sahası içinde yayaların bulunma zorunluluğu ortadan kalkıyor ve olası kazalar önceden önlenebiliyor. Modernizasyon çalışmaları kapsamında ki Navis yazılımına ilave olarak Ship-to-Shore Gantry Crane (SSG) (*) ve Rubber Tyred Gantry Crane (RTG) (**) vinçlerinin alımınıda sürdüren Marport, SSG sayısını 4'e, RTG sayısını ise 10'a ulaştırarak operasyonel verimlilikteki artış ile müşteri odaklı hizmet sunmaya devam ediyor. Limandaki konteynerlerin elleçlenmesinde kullanılan bu son teknolojiye sahip vinçler, hız ve zamandan tasarruf sağlıyor. Marport, bu ekipmanlara ilave olarak 20 adet MT 25 traktör, 10 adet YT 182 traktör, 4 adet 20'lik ve 38 adet 40'lık şasi teslim aldı. Alınan bu yeni ekipmanlar da terminal içindeki konteyner hareketlerine destek olacak.(*) SSG (Ship to Shore Gantry Crane) olarak adlandırılan ve gemiden karaya konteyner taşımada kullanılan vinçler 35 metrelik operasyon yüksekliğine 950 tonluk bir ağırlığa sahip. 17. sıradan (46 metreden) konteyner elleçleyebilen SSG'ler aynı anda 20 fitlik iki konteyner olmak üzere saatte ortalama 35 - 40 hareket gerçekleştirebiliyor.(**) RTG'ler (Rubber Tyre Gantry Crane) ise konteynerleri kusursuz bir şekilde elleçlemek için SSG'leri desteklemek üzere kullanılıyor. Sahada konteyner istiflerinin üstünde hareket eden 135 tonluk RTG'lerin çalışma yüksekliği 18.5 metre. RTG'ler aynı zamanda uydu DGPS sistemi ile yönlendirilerek en yüksek verimi sağlıyor. Fotoğrafları download etmek için tıklayınız