‘Karadeniz yüklerinin tek alternatifi Türkiye'  Deniz Taşımacılığı, Terminal ve Limanlar konulu Konferans ve Fuar (TOC), Türkiye'de ilk kez Marport'un katkılarıyla düzenleniyor. Fuarda konuşan Arkas Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, Karadeniz yüklerinin Marmara'daki limanlara muhtaç olduğunu belirterek, ‘Onların bize, bizim de onlara ihtiyacımız var' dedi  TOC (Terminal Operations Conference and Exhibition) 2007 Europe - Deniz Taşımacılığı, Terminal ve Limanlar Konferansı ve Fuarı, 19-21 Haziran 2007 tarihleri arasında Marport'un da katkılarıyla TÜYAP Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi'nde gerçekleştiriliyor. Açılışını Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz'ın yaptığı fuarda, küresel deniz ticareti, büyüme için ölçek ve fırsatlar, kapasite limitindeki engeller, küresel taşıma ağının gelecekteki konumu, Türkiye pazarı odaklı Karadeniz ve Doğu Akdeniz taşımaları masaya yatırıldı. ‘Ticaretin yüzde 87'si denizyoluyla' İsmet Yılmaz, konuşmasında deniz ticaretinin Türkiye ekonomisindeki öneminin altını çizerek "2000-2006 yılları arasında dış ticaretimiz yüzde 270 büyümüş ve 222 milyar dolara ulaşmıştır. 2006 yılında yıllık ihracat 85 milyar doları geçmiştir. Dış ticaretimizin yüzde 87'sini denizyoluyla yaptığımızı düşünürsek bu malların yurda giriş ve çıkış kapısı olan limanlarımızın önemi anlaşılmaktadır" dedi. Marmara'nın güney kesiminde Bandırma, Haydarpaşa ve Derince Limanları'nın mevcut kapasitesinin gelecek yıllarda bu bölge için yetersiz kalacağını dile getiren Yılmaz, "1 milyon TEU kapasiteli Derince konteyner terminali yap işlet modeliyle gerçekleştirilecektir. Tekirdağ'da kapasitelere cevap vermek için 800 bin TEU kapasiteli Barboros Limanı çalışmaları da devam etmektedir" dedi.  ‘Coğrafi olarak bizim üzerimizden gitmeleri şart' Ulaştırma Bakanı İsmet Yılmaz'ın konuşmasının ardından Arkas Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, Türkiye'nin 2007'de 4,5 milyon TEU'luk bir konteyner trafiğine ulaşacığını belirterek, bu rakamın Türkiye'nin potansiyelinden çok daha düşük olduğunu belirtti.  Karadeniz'e olan deniz taşımacılığının artmasının gerektiğini dile getiren Arkas, "Karadeniz ülkelerinde hızlı büyüme rakamları var. Onların bize, bizim de onlara ihtiyacımız var. Coğrafi olarak bizim üzerimizden gitmeleri lazım. Rusya, Yunanistan ve Ukrayna limanları artık bu talebe cevap veremiyor" dedi. ‘Marmara bölgesinde daha çok liman yapılmalı' Lucien Arkas, "1996 yılında liman yapımına başladık. Türkiye'nin ilk özel limanını inşaa ettik. Şu anda Türkiye'nin en büyük limanı Marport. Haydarpaşa limanı 10 yıl önce 400.000 TEU elleçliyordu. Şu anda da rakam aynı. Ancak Türkiye dış ticareti altı yılda 3 katına çıktı. Marmara Bölgesinde daha çok liman yapılmalı" dedi. Lucien Arkas otomotiv ihracatı ile ilgili olarak ise, "Türkiye'de yılda 1 milyon araç üretiliyor. 7 fabrika var. Şu anda karayoluyla limanlara aktarılıyor. Bu da maliyetleri artırıyor. Bu otomobillerin ihracatı için bir limana ihtiyaç var. Gölcükte 400 bin araç kapasiteli bir liman yatırımımız var. Güneyden bahsetmiyorum bile Irak ticareti de ileride mutlaka artacak" dedi. Konferansa Marport Damgası Fuar ve konferans destekleyenleri arasında yer alan Marport, etkinliğin ilk gününün akşamında, Suada'da bir gala yemeği verdi. Aralarında iş dünyasından, yerli ve yabancı pek çok yöneticinin de bulunduğu yemekte, Vals Grubu sahne aldı. Ayrıca etkinliğin son gününde fuar katılımcıları ve konferans delegeleri Marport Terminali'ni ziyaret etme şansı bulacak. TOC Konferansları Dünyanın önde gelen organizasyonlarından olan Deniz Taşımacılığı, Terminal ve Limanlar Konferansı ve Fuarı TOC, Avrupa'nın başlıca liman kentlerinde 30 yıldır gerçekleştiriliyor. Sektör temsilcilerini bir araya getirmesi ve görüş alışverişinde bulunmaları için önemli bir platform olan etkinlik, yabancı yatırımların son yıllardaki artışı ile gün geçtikçe daha çok ilgi gören Türkiye'de, Marport yetkililerinin de yoğun çabalarıyla ilk kez gerçekleştirildi.