EMES, AKDENİZ VE KARADENİZ’DE HEDEF BÜYÜTÜYOR…

Arkas Holding

Arkas, EMES İLE DünYa LİGİNDE EMES,  AKDENİZ VE KARADENİZ’DE HEDEF BÜYÜTÜYOR… Konteyner hat işletmecileri arasında dünyada 46’ıncı, Akdeniz’de  beşinci sıraya yükselen Arkas’ın Amatörlük şirketi EMES,  13 ülkede bulunan acenteleriyle Türkiye’de bir araya geldi. Geçen yıl yüzde 47 artışla toplam 193 bin 283 TEU konteyner taşıyan EMES, taşımalarının üçte birini yabancı limanlar arası gerçekleştirdi. Taşıma rakamını 2008’de daha da yukarıya taşımayı hedefleyen EMES, deniz taşımalarını demiryolu ve lojistik hizmetlerle destekleyip ihracatçılara entegre taşımacılık çözümleri sunuyor. Türkiye’nin ilk Türk bayraklı konteyner hat taşımacılığını gerçekleştirmek amacıyla kurulan Arkas’ın armatörlük şirketi EMES, 4 Mart’ta  on üç ülkede bulunan acenteleriyle İzmir’de bir araya geldi. EMES’in yurtdışı ve yurtiçi acentelerinin buluştuğu toplantının açılış konuşmasında  EMES’in konteyner taşımalarının son beş yılda ortalama yüzde 43 büyüdüğüne ve Akdeniz konteyner hat taşıyıcıları listesinde 5’inci sıraya kadar yükseldiğine dikkat çeken Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas, Türkiye’nin en büyük konteyner filosunu işleten EMES’in bundan böyle üçüncü ülkeler arası hatlarda taşımalarını artıracağını kaydetti. Lucien Arkas, “Dünyaca saygın denizcilik sektörü piyasa araştırması kuruluşu Dynamar B.V.’nin Aralık 2007 verilerine göre EMES, dünyanın en büyük konteyner hatları arasında birici lig sayılan ilk 50’nin arasına girdi. EMES, dünyada 46’ıncı, Akdeniz konteyner hatları arasında ise 5’inci sırada bulunuyor. Ancak Akdeniz listesinde ikinci sırada görünen UFS’nin kendi filosu yok. Bu nedenle EMES, armatör kuruluşlar arasında 4’üncü sıraya yükseliyor” dedi. Lucien Arkas, EMES’in bu noktaya gelmesinde büyük payı bulunan acentelere teşekkür ederken, yeni hedeflerini şöyle özetledi: “EMES’i 1996 yılında büyük armatörlere aktarma (feeder) hizmeti vermek için kurmuştuk. İlerleyen yıllarda yeni servisler açarak hat taşımalarına odaklandık. Sizlerin bu hatların geliştirilmesindeki değerli çalışmaları sayesinde bu noktaya gelmiş bulunuyoruz. Bundan sonra aldığımız kararla hat işletmeciliği ve feeder hizmetlerimizi birbirinden ayırdık.  EMES, Akdeniz ve Karadeniz’de ana hat taşımacılığı yapmaya odaklanacaktır. Bir diğer hedefimiz Türk limanlarına uğramayan hatlarımızın sayısını artırmaktır. Halen bu hatlarda yaptığımız taşımaların genel taşımalarımıza oranı yüzde 35’e ulaşmıştır. Bunu daha da artırmaya hedefliyoruz.” EMES’in yüzde 90’ı kendisine ait 54 bin TEU’luk konteyner parkında yer alan özel ekipmanın tüm ithalat ve ihracat yüklemeleri için avantaj sağladığın dikkat çeken Lucien Arkas, “Yaş sebze-meyve ve balık gibi soğutmalı konteyner gerektiren taşımalar kadar; askılı tekstil ürünleri; mermer ve maden cevheri ve çelik yüklemeleri gibi özel taşıma türlerinde kendi konteyner ve ekipmanlarımızla farkımızı ortaya koyacağız. Denizyolu taşımalarımızı, karada demiryolu ve kamyon taşımaları, depolama ve dağıtım gibi lojistik hizmetlerle bütünleştireceğiz. Bu hizmetleri sadece Türkiye’de değil yurtdışında da sunar hale geleceğiz. Böylece müşterilerimiz, düzenli hat taşımacılığının sağladığı maliyet avantajından faydalanırken yükleme noktalarından limanlara, varış yerinde ise limandan teslim yerine kadar Arkas güvencesinde hizmet alabilecek” şeklinde konuştu. 2007’den çarpıcı rakamlar Lucien Arkas’tan sonra bir konuşma yapan EMES Genel Müdürü Can Atalay ise 2007 performansı ve 2008 taşıma hedefleri hakkında bilgi sundu. EMES gemilerinin 2007’de toplam 523 seferde 2.225 liman uğrağı gerçekleştirildiğini kaydeden Can Atalay, EMES’in taşıdığı konteyner miktarının 2006’ya göre yüzde 47 artarak 193 bin 283 TEU’ya ulaştığını vurguladı.  Bu taşımalarının yüzde 50’sinin Türkiye çıkışlı ihracat konteynerinden oluştuğunu kaydeden Can Atalay, EMES’in 2007’de 97,051 TEU ile ihracat taşımalarında MSC ve Maersk’in ardından Türkiye’de üçüncü sırada bulunduğunun altını çizdi.   EDİTÖRE NOT: Akdeniz ve Karadeniz limanlarına taşımalar gerçekleştiren EMES’in, Türkiye, Yunanistan, İtalya, İspanya, Cezayir, Tunus, Mısır, Suriye, Fas, Romanya, Bulgaristan, Ukrayna ve Rusya Federasyonu olmak üzere 13 ülkede acente ve temsilcilikleri bulunuyor. Arkas, Ocak 2008’de artan iş hacmi ve taleplere daha etkili cevap verebilecek bir hizmet ağının oluşturulması hedefiyle hat taşımacılığı ve feeder fonksiyonlarını ayırma kararı aldı.Bu nedenle  Genova’da 2008 Ocak itibariyle faaliyete geçen EMES International, feeder taşımalarını üstlendi. Dünyanın önde gelen armatörlerine hizmet veren EMES International, İtalya’da bulunan yeni ofisi sayesinde özellikle Avrupa merkezli armatörlere daha yakın bir konumda, feeder hizmetini Arkas güvencesiyle sunuyor.EMES International, Akdeniz’deki ana aktarma limanları ile belli başlı Doğu Akdeniz, Ege ve Karadeniz limanları arasında haftalık olarak feeder servisi veriyor. Arkas gemilerinin de kullanıldığı bu servislerde aktarmaya konu konteynerler, bölge limanları arasında güvenli ve hızlı bir şekilde taşınıyor. 

Diğer Mecralar

Menü