Arkas, Türkiye'nin En Değerli Markaları listesine 238 milyon USD marka değeri ile 24. sıradan girdi

Dünyanın önder marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'nin Türkiye'de 6 yıldır her sene açıkladığı " Türkiye'nin en değerli markaları" listesinde denizcilik ve lojistik alanında Türkiye'nin öncü holdinglerinden olan Arkas ta yer aldı. Arkas'ın 238 milyon USD marka değeri ile bu yıl 24. sırada ilk defa girdi. Marka derecesi ise "Güçlü" anlamına gelen "A" notuyla nitelendirildi.

Arkas, 55 şirketi ve 6.300 çalışanı ile gerek yurt içinde gerekse Akdeniz ve Karadeniz ülkelerinde gerçekleştirdiği yatırımlar nedeniyle büyüyen bir iş hacmine sahip uluslararası bir holding. Deniz, kara, demir ve havayolu taşımacılığını kombine ederek sunduğu lojistik hizmetlerinden, acentecilik, armatörlük ve liman işletmeciliğinden  turizme, sigortadan otomotive kadar birçok sektörde faaliyet gösteren Arkas ticari başarılarının yanı sıra sosyal sorumluluk anlayışı ile de marka değerine katkı sağlıyor. Spor alanında Arkas Spor Kulübü, kültür-sanat alanında Arkas Sanat Merkezi, Arkas Trio ve Arkas Deniz Tarihi Merkezi, çevre alanında Arkas Turmepa II teknesi Arkas'ın  sosyal sorumluluk alanlarından bazıları.
Brand Finance, listeyi hazırlarken şirket halka açık ise KAP(Kamu Aydınlatma Platformu)na açıkladığı rakamlardan, değil ise şirketin kendisinden bilgi edinerek aldığı rakamları baz alıyor.  Genel tabloları hazırlarken, markalı faaliyete ait son 3 yıllık geçmiş finansal verileri yorumluyor ve gelecek 5 yıla projeksiyon yapıyor.

Değer tabanlı pazarlama yaklaşımını ülkemiz gündemine sokmayı başaran Brand Finance böylece, ciro temeline dayalı bir gündem yerine, değer tabanlı bir gündem oluşturmaya çalışıyor. Bu araştırmalar, şirketlerin sürdürdükleri faaliyet içerisinde markanın önemini anlamalarına yardımcı oluyor. Böylece dikkatin, şirketin en değerli varlığı marka üzerine çekilmesine ve markanın değerinin nasıl arttırılabileceği konusunun yönetim gündemine girmesine katkıda bulunuyor.
 
Türkiye'nin en değerli markaları listesinde ilk beşte sırasıyla Türk Telekom, THY, Akbank, İş Bankası ve Turkcell yer alıyor. Marka değeri açısından, bankacılık, telekomünikasyon, perakende gibi işkollarını içeren hizmet sektörünün diğer sektörlere göre daha yüksek değer oluşturduğu görülüyor.  
Aralık 2010'da, BrandFinance marka değerlendirme yaklaşımı, ISO 10668 küresel marka değerlendirme standardı ile akredite edilmiştir.