Arkas Koleksiyonu’nda Post-Empresyonizm Sergisi İçin Son Hafta Sonu

Arkas Holding

İstanbul’da 65 bin kişiyi ağırlayarak en çok ziyaret edilen sergiler arasına giren Arkas Koleksiyonu’nda Post-Empresyonizm, İzmir’de 28 Temmuz’da sona eriyor. Sanatseverlerin kaçırmaması gereken bu sergi için buluşma noktası ise Arkas Sanat Merkezi…
 
Klasik resim anlayışından çıkarak yenilikçi yaklaşımlarla 20. yüzyıl modern resmine geçişin anahtarları Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden 42 sanatçı ve 92 eser ile Arkas Koleksiyonu’nda Post-Empresyonizm Sergisi’ni görmek için son son günler…
 
Bir çok eser ilk kez sergileniyor
Açıldığı 25 Şubat’tan bu yana 29 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan sergide daha önce İstanbul’daki sergide olmayan ama dünyanın önemli müzelerinde sergilenmiş bazı eserler İzmir ayağında görücüye çıkıyor. Geçtiğimiz yıl Fransa’da “Musée des impressionnismes Giverny” ve İsviçre’de “Fondation de l’Hermitage” müzelerinde sergilenen Henri Manguin’in iki başyapıtı, Fransa’da “Musée Bonnard” da sergilenen Édouard Vuillard’ın Lucy Hessel portresi ve Gustave Caillebotte’un Bayan Anne- Marie Hagen’ın Portresi bunlardan en önemlileri.
 
Arkas Koleksiyonu’na yıllara yayılan titiz bir araştırma, büyük gayret ve yatırımlarla kazandırılan Post-Empresyonist eserler sadece Fransız ressamları değil, Paris’ten yayılan fikirlerin etkisiyle modernist yaklaşımı benimseyen ve bunu kendi kültürel öğeleriyle harmanlayan pek çok Avrupalı sanatçıyı da bünyesinde barındırıyor. Sergide kübizmin ilk ustalarından biri olarak sanat tarihine geçmiş, dünyanın bütün müzelerinde el üstünde tutulan Braque’ın iki tablosu ile karşılaşan ziyaretçiler, Henri-Edmond Cross’un çan kulesi, Louis Anquetin’in başyapıtlarından Su Kenarında Oturan Kadın ve ünlü Fransız yazar André Gide’in Jacques Émille Blanche tarafından yapılmış portresi ile daha pek çok baş yapıt ve tabloyu görme, hikayelerine şahit olma imkanı yaşıyor.
 
 
ARKAS SANAT MERKEZİ; 1380 Sok. No.1 Alsancak-İzmir – 0232 464 66 00
Ziyaret; Pazartesi hariç, Salı-Pazar 10.00-18.00, Perşembe 10.00-20.00

Diğer Mecralar

Arkas Koleksiyonu’nda Post-Empresyonizm Sergisi için son hafta sonu!

Arkas Holding

Arkas Ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi iş birliği ile düzenlenen ve açıldığı günden bu yana sanat dünyasında büyük ses getiren Arkas Koleksiyonu’nda Post Empresyonizm Sergisi’ni yalnızca 49 gün içinde 55 bin  sanatsever ziyaret etti.
 
Özellikle öğrencilerin yoğun ilgisini kazanan sergi, günlük ortalama 2500 ziyaretçi sayısıyla rekor kırarken, 150 okul ve 15 bin öğrenciyi ağırladı.
 
Yenilikçi yaklaşımlarıyla, klasik resim anlayışından 20. yüzyıl modern resim anlayışına geçişin kilit figürlerinden olan Post-Empresyonistler, Arkas Koleksiyonu’ndan bir seçki ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi iş birliğiyle Tophane-i Amire Beş Kubbe Salonu’nda İstanbullu sanatseverlerle buluşuyor.
 
Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden 48 sanatçı ve 102 eserin biraraya geldiği Arkas Koleksiyonu’nda Post-Empresyonizm Sergisi’ni 49 günde 55 bin ziyaretçisiyle rekor kırıyor. Serginin Türkçe, İngilizce ve Fransızca olmak üzere üç dilde hazırlanan zengin içerikteki katalogu da çok ilgi görüyor.
 
Arkas Sanat Danışmanı ve serginin  direktörü Niko Filidis, serginin yirmi yıl boyunca sabır ve kapsamlı bir araştırma sonucu bir araya getirilen eserlerden oluştuğunu belirterek önemli yapıtları çoktan büyük müzelerde yerini almış bazı sanatçıların yokluğuna rağmen, geniş bir yelpazeyi güçlü eserle destekleyen bir koleksiyona sahip olduklarını söylüyor. Filidis, bir çok Türk ressamın André Lhote’un öğrencisi olduğunu gördükten sonra ilk olarak Lhote’un bir eserini alarak koleksiyonda Post-Empresyonizm sayfasını açtıklarını anlatırken aslında bugün sunulan serginin hikayesinin başlangıcına işaret ediyor.
 
İstanbul’da bir  Renoir “ Madam Thurneyssen”
İstanbul’da bir kez daha bir araya getirilemeyecek kadar önemli eserlerin biraraya toplandığı sergide, içeri ilk girdiklerinde kübizmin ilk ustalarından biri olarak sanat tarihine geçmiş, dünyanın bütün müzelerinde el üstünde tutulan Braque’ın iki tablosu ile karşılaşan ziyaretçiler, Edmond Cross’un çan kulesi, 19. Yüzyıl Fransız resminin en önemli isimlerinden biri olan Renoir’ın komşusunu resmettiği Madam Thurneyssen’i, Louis Anquetin’in başyapıtlarından Şemsiyeli Kadın’ı, ünlü Fransız yazar Andre Gide’nin kendi aile koleksiyoundan sonra ikicisi sahibi olarak Arkas Koleksiyonu’na katılan otoportre tablosu ile daha pek çok baş yapıt ve tabloyu görme, hikayelerine şahit olma imkanı yaşıyor.
 
Arkas Koleksiyonu’na yıllara yayılan titiz bir araştırma, büyük gayret ve yatırımlarla kazandırılan Post-Empresyonist eserler sadece Fransız ressamları değil, Paris’ten yayılan fikirlerin etkisiyle modernist yaklaşımı benimseyen ve bunu kendi kültürel öğeleriyle harmanlayan pek çok Avrupalı sanatçıyı da bünyesinde barındırıyor. Koleksiyonun bir başka önemli noktası, üretken bir ortam içinde birbirleriyle devamlı etkileşim içinde olan sanatçıların kariyerleri boyunca denedikleri farklı tarzlardan örnekler barındırıyor olması. Pierre-Auguste Renoir, Louis Anquetin, Maxime Maufra, Theo van Rysselberghe, Paul Serusier, Suzanne Valadon, Edouard Vuillard, Leo Putz, Louis Valtat, Maurice de Vlaminck, Kees Van Dongen, André Derain, George Braque ve André Lhote ziyaretçilerin yapıtlarını görme imkânı bulacakları sanatçılardan sadece birkaç tanesi. 
 
Uzun geceler
Sergide, çalışanlar da düşünüldü. Mesai sonrası gezmen isteyen sanatseverler için sergi Kasım ayında Salı, Cuma, Pazar günleri 10:00-17:00 saatleri arasında, Çarşamba Perşembe ve Cumartesi günleri ise 10:00-19:30 saatleri arasında açık kalacak. 3 Kasım Cumartesi gününe özel olarak sergi 10:00-19:30 saatlerinde kapılarını açık tutacak.
 
Sanatseverler ve profesyonellerin yanı sıra ortaokuldan üniversiteye kadar, öğrencilerin de yoğun ilgi gösterdiği sergi, 6 Kasım’da sona eriyor. Sergi ocak ayında ise İzmir’de Arkas Sanat Merkezi’nde olacak.

Diğer Mecralar

Menü