Arkas'ın 35 Kaptanı Türk Boğazları  Eğitiminde Türkiye deniz taşımacılığının önde gelen şirketlerinden Arkas, dünya denizlerinde dolaşan 18 Türk Bayraklı gemisinin 35 kaptanına Türkiye'de ilk defa gerçekleştirilen "Türk Boğazları Deniz Trafiği ve Çevre Güvenliği " eğitimi veriyor. İTÜ Denizcilik Fakültesi'nde dört gün süren eğitime katılacak Arkas Filosu kaptanları, Türk Boğazları'nın seyir güvenliğine ilişkin gerekli tüm eğitimleri alarak Boğazların tüm risklerine karşı hazır hale gelecekler.    Türkiye'nin en büyük konteyner gemilerine sahip Arkas, Türk Boğazlarında her geçen gün giderek ağırlaşan gemi trafiği ve mevcut regülasyonların güncellenmesi nedeniyle boğazlardan geçiş yapan 35 kişilik kaptan filosuna eğitim veriyor. Türkiye'de ilk defa İTÜ  Denizcilik Fakültesi tarafından "Türk Boğazları Deniz Trafiği ve Çevre Güvenliği" adıyla başlatılan eğitimin ilk mezunları da Arkas Kaptanları oldu.  Toplam dört gün sürecek eğitimde teorik ve simülasyonlu eğitim alan kaptanlar, bu sayede boğaz geçişlerinde  Gemi Trafik Hizmetleri ya da diğer gemilerle nasıl ilişki kurulacağını öğrendiler. Türk Boğazlarındaki gemi  seyrine risk oluşturan doğal ve yapay engelleri tanıyan öğrenciler, eğitim sonunda Türk Boğazları Deniz Trafiği ve Çevre Güvenliği sertifikası aldılar.   Boğazlarda yaşanan kazalar eğitimin temelini oluşturdu  İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim elemanları tarafından verilen derslerin içerikleri yaşanan birçok deniz kazası sonrasında yapılan incelemeler ve değerlendirmeler sonucunda belirlendi. Türk Boğazları Bölgesinden geçiş yapan gemi kaptanlarının Türk Boğazları ile ilgili fiziki doğal ve yapay engelleri, hukuki ve teknik yapılanmaları ve gerekli güvenlik tedbirleri hakkında yeterli bilgi sahibi olmamaları eğitimin çıkış noktasını oluşturuyor.  Arkas Deniz Ticaret Filosu Müdürü İbrahim Kontaytekin hiçbir okulda Türk Boğazlarına ait herhangi bir ders verilmediğinin altını çizerek "Rusya Denizcilik Okullarında özellikle bu dersler okutuluyor. Ancak Türkiye'de gemi Kaptanlığını almış bir Türk Kaptanı Klavuz Kaptan almadan Boğaz Coğrafyasını ve Regülasyonlarını iyi bildiği düşünülerek klavuz alması yadırganmakta ve Boğazdan geçmesi istenmektedir. Bu da hem gemi Kaptanı üzerinde gereksiz bir baskı oluşturmakta hem de trafik emniyetini riske atmaktadır." dedi.  Bu eğitimi alan kaptanlar boğaz geçişi sırasında kılavuz kaptan kullanmadığı durumlarda alınması gereken güvenlik tedbirleri hakkında daha bilgili ve  tedbirli olacak. Türk Boğazları Deniz Trafik Yönetimine yardımcı olacak bu eğitimler Türk Boğazlarının güvenliğinin sağlanması ve bu yolla deniz kazalarının azalmasının da temelini oluşturuyor.